LitteraturMagazinet recenserar Necronomicon i Upsala

Kultisterna i NecronomicumUppsalaförfattaren Mattias Lönnebo skriver om min och tecknaren Rickard Fornstedts seriebok Necronomicon i UpsalaLitteraturMagazinets blogg. Han tycker om den!

”Mohamed Omar och Richard Fornstedt har gett ut ett roligt seriehäfte som utspelar sig i ett slags steampunkigt och övernaturligt Uppsala. Som inbiten Uppsalabo roas man av de välbekanta miljöerna och de studentikosa vinklingarna. Handlingen är klart antinazistisk, men är inte övertydligare än en Indiana Jones-film.”

”Om man gillar Uppsala eller Lovecraft, och särskilt om man själv är student, så kan jag tänka mig att Necronomicon i Upsala är en bra present till värden eller värdinnan på nästa bjudning. Eller varför inte som muta till professorn? (Jag har hört att de inte längre tar emot äpplen.)”

Läs recensionen på Mattias Lönnebos blogg på LitteraturMagazinet här

Det går att köpa serieboken NECRONOMION I UPSALA från mig direkt. Den kostar 100 kr. Betala 100 kr + 14 kr porto till bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank)eller swisha till mobilnr 0760078008. Ange adress.

Läs om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

