Katolskt Magasin recenserar ”Antikalifen. Jag älskar västerländska värderingar”

Framsida 1Min bok Antikalifen. Jag älskar västerländska värderingar kom ut den 15 juni 2015. Jag samlade ett antal krönikor med tankar om de västerländska värderingarna – och deras motsats. Jag tog upp ämnen som den arabiska våren, Islamiska Staten, Charlie Hebdo och nödvändigheten av att reformera islam. Krönikorna har tidigare varit publicerade på sajten Det Goda Samhället under våren 2015. Boken får beröm av Bitte Assarmo i senaste numret av Katolskt Magasin (9/9 2015):

”Med humor – men utan tillstymmelse till muslimhat – klär han av de radikala islamisterna in på bara kroppen och visar dem i allt deras antidemokratiska elände. Han är inte skadeglad, han frossar inte fördomar – istället bemöter han den totalitära läran med saklighet och intellektuell humor.

”Det är skarpt, det är vasst och det är varmt välkommet i en tid då radikaliseringen blir allt mer aggressiv och då Sverige skakas av rapporter om unga människor som väljer bort demokratin för det islamistiska kalifatet.”

Apropå papister. Idén till mitt alter ego ANTIKALIFEN snodde jag från den kristna traditionen av antipåvar, en som gör anspråk på påvevärdigheten men som inte har godtagits av Rom. Antikalifatets säte förlade jag till min hemstad Uppsala, centret för den förkristna kulten, vilket Adam av Bremen i sin krönika benämnde caput supersticionis barbaricae, ”den barbariska vantrons huvud”.

Du kan köpa Antikalifen. Jag älskar västerländska värderingar direkt av mig genom att swisha 200 kr till mobilnummer 0760078008 eller sätta in beloppet på bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress. Den finns också på Adlibris.

Läs om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

En reaktion på ”Katolskt Magasin recenserar ”Antikalifen. Jag älskar västerländska värderingar”

Kommentera

