Ny recension av ”Jag älskar västerländska värderingar”

Skärmbild (18)Min nya bok Jag älskar västerländska värderingar kom ut den 15 juni 2015. Jag har samlat ett antal krönikor med tankar om de västerländska värderingarna – och deras motsats. Jag tar upp ämnen som den arabiska våren, Islamiska Staten, Charlie Hebdo och nödvändigheten av att reformera islam. Krönikorna har tidigare varit publicerade på sajten Det Goda Samhället under våren 2015. Den 13 juli recenserades boken av skribenten Julius Hjort på sin blogg. Här är ett klipp:

Han berättar i inledningen om hur han som islamist, hela tiden hade en hemlig kärlek till västerlandets värderingar och Europeisk upplysning. Berättelsen om hur det rämnade för honom, när denna kärlek tog över, är något av det vackraste jag läst på svenska språket. Och mot bakgrund av denna historia, blir också hans undertitel logisk: ”Jag älskar västerländska värderingar”. – Han vill nu visa upp, gå hand i hand med på stan, och erkänna denna sin kärlek som han så länge höll hemlig.

Läs recensionen i sin helhet på Julius Hjorts blogg här

Läs om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

