Författaren Thomas Nydahl recenserar min nya bok: ”Jag älskar västerländska värderingar”

Skärmbild (104)Min nya bok Jag älskar västerländska värderingar kom ut den 15 juni 2015. Jag har samlat ett antal krönikor med tankar om de västerländska värderingarna – och deras motsats.

Jag tar upp ämnen som den arabiska våren, Islamiska Staten, Charlie Hebdo och nödvändigheten av att reformera islam. Krönikorna har tidigare varit publicerade på sajten Det Goda Samhället under våren 2015. Den 22 juni recenserade författaren Thomas Nydahl boken på sin blogg Nydahls Occident. ”Alla texterna i den nya boken”, skriver Nydahl, ”har publicerats som krönikor i nättidskriften Det Goda Samhället. Där ingår Omar i ett resonerande och reflekterande sammanhang, raka motsatsen till fanatismens tvärsäkerhet”.

Framsida 1”Det som präglar den nya boken är reflektioner kring hur fanatismen ser ut och hur den i mångt och mycket präglar vår tid. Omar har djupa kunskaper om miljöerna och idéströmningarna i svenska moskéer och han visar hur inpyrda de verkar vara av salafistiska och extrema hållningar. I detta avseende är han alltid konkret. Han visar med exempel vad han menar, som när Muslimska Familjedagarna 2015 som talare bjuder in en britttisk-irakisk aktivist från Muslimska Brödraskapet, grundare av Cordoba Foundation.”

”Mohamed kom ut ur fanatismens med humorn i behåll. Jag kan rekommendera denna nya bok, som utifrån en svensk muslimsk synpunkt berättar något om farorna med fanatismen och rättrogenheten. Mohamed Omar vet vad han talar om och han har fått betala ett högt pris för sina erfarenheter och insikter.”

Läs recensionen på Thomas Nydahls blogg här

Du kan köpa Jag älskar västerländska värderingar direkt av mig genom att swisha 200 kr till mobilnummer 0760078008 eller sätta in beloppet på bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress. Den finns också på Adlibris.

Läs om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

