Bloggen Amerikanska nyhetsanalyser recenserar min nya bok: ”Jag älskar västerländska värderingar”

Skärmbild (103)Min nya bok Jag älskar västerländska värderingar kom ut den 15 juni 2015. Jag har samlat ett antal krönikor med tankar om de västerländska värderingarna – och deras motsats.

Jag tar upp ämnen som den arabiska våren, Islamiska Staten, Charlie Hebdo och nödvändigheten av att reformera islam. Krönikorna har tidigare varit publicerade på sajten Det Goda Samhället under våren 2015. Den 22 juni recenserades boken av Ronie Berggren på bloggen Amerikanska nyhetsanalyser. ”Det är en välskriven och mycket läsvärd bok”, menar recensenten, ”p.g.a. Mohamed Omars resa från tråkig islamist till att bli en både intressant och relevant person.”

Framsida 1”Islamologen Mohammad Fazlhashemi (som jag själv inte alls anser vara speciellt balanserad eller vettig, utan i ungefär samma kategori av vänsterakademiker som Mattias Gardell) har många gånger efterlyst humor i kampen mot islamofobin (en kamp Fazlhashemi med stor sannolikhet vill rikta mot sverigedemokrater, islamkritiker, och ja – kritiker). Mohamed Omar använder humor, men riktar den mot islamisterna.”

”Mohamed Omars humor är inte den skadeglade islamofobens, som klistrar upp halvdana teckningar på stan där profeten Mohammed skildras som en pedofil. Inte heller islamofobernas spegelbildskomiker, som Özz Nûjen, som inte har något emot att skildra vänsterns meningsmotståndare på ungefär samma sätt som de halvrasistiska islamofoberna gör. Omar uppvisar istället en sansad, intellektuell och betydligt mer stimulerande humor.”

”Hans lättsamma humor i kombination med hans insikter om de faktiska problem som finns inom Sveriges islamiska miljö, gör hans röst väldigt unik i ett svenskt medieklimat där man under ca femton år varit helt inkapabla att hantera dessa frågor balanserat.”

Läs recensionen på Amerikanska nyhetsanalyser här

Du kan köpa Jag älskar västerländska värderingar direkt av mig genom att swisha 200 kr till mobilnummer 0760078008 eller sätta in beloppet på bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress. Den finns också på Adlibris.

Läs om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

