Jag är månadens medlem i Uppsala författarsällskap

Månadens medlemUppsala författarsällskap är en förening för författare, översättare, dramatiker och kulturskribenter i Uppsala. Jag är medlem och brukar vara med på sällskapets möten. Senast fick vi möta förläggaren Svante Weyler som talade om boktitlarnas betydelse. Förutom att främja litteraturen vill sällskapet också verka för bl.a. demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter. Den här månaden, april 2015, är jag vald till MÅNADENS MEDLEM, vilket innebär att man kan läsa en intervju med mig på hemsidan här. ag har en fez på bilden! Och jag fick med att gillar Star Wars, Indiana Jones och H.P. Lovecraft:

”I övrigt är jag väldigt inspirerad av populärkultur, som Star Wars och Indiana Jones. Hollywood helt enkelt. Det märks också i mina dikter. Jag tycker mycket om den amerikanske skräckförfattaren H. P. Lovecraft. I min senaste bok, Natt öfver Upsala, har jag inspirerats av stämningen i hans berättelser.”

Diktsamlingen Natt öfver Upsala består av fyra långa, novellaktiga prosadikter, vilka undersöker teman som dröm och verklighet, sanning och lögn, jagets flyktighet och sorgen över tidens gång och minnenas försvinnande. Köp den genom att betala 150 kr och 28 kr för porto till bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress.

Läs mer om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

