Foliehatten av för min diktsamling Natt öfver Upsala

Foliehatt påBokbloggaren Stewe Lundin, som skriver på Foliehatt på, och som dessutom liksom jag själv är ett Star Wars-fan, har läst och uppskattat min nya diktsamling Natt öfver Upsala (2015). Den är så bra att han lyfter på foliehatten! Jag hälsar tillbaka genom att lyfta på min fez! Vi träffades för ett tag sen på gamla biografen Grand i Uppsala. Det var X-Wing-turnering och jag satt lite vid sidan om och läste Döden ligger lågt av Terry Pratchett. Så här skriver han:

Nu är jag som sagt ingen diktläsare och jag har ingen aning om hur den står sig i jämförelse med andra dikter och poetiska publikationer. Men den tilltalade mig, jag tycket om att läsa den och till skillnad från vad jag förväntade mig var dikterna faktiskt lättläst. Det var en luftig och lätt läsning men samtidigt så låg det något bakom som jag dessvärre inte riktigt greppade. Kanske överanalyserar jag detta men jag fick inte grepp om det. Det är lite så att jag faktiskt måste ge mig på den igen och då inte på bussen fram och tillbaka på jobbet. Kanske skall ta mig tiden och verkligen sätta mig ner i en fåtölj och följa Omars exempel med en skön kavaj och en fez. Vem vet, det kanske är receptet. Jag har i alla fall fått en bra läsupplevelse och det är ju det som är själva vitsen.

Kommer Stewe Lundin att ta av sig foliehatten och sätta på sig en fez? Foliehatt av, fez på.

Läs recensionen i sin helhet på Foliehatt på här

Diktsamlingen Natt öfver Upsala består av fyra långa, novellaktiga prosadikter, vilka undersöker teman som dröm och verklighet, sanning och lögn, jagets flyktighet och sorgen över tidens gång och minnenas försvinnande. Köp den genom att betala 150 kr och 28 kr för porto till bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress.

Läs mer om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

