Min diktsamling Natt öfver Upsala recenseras i Radio Fyris

Radio FyrisMin diktsamling NATT ÖFVER UPSALA recenseras i dagens avsnitt av programmet Kulturspanaren i Radio Fyris (2/3 2015). Lyssna på programmet här. Recensionen börjar 43:10. Det hedrar mig att mina dikter jämförs med Harry Martinssons rymdepos Aniara. Dikterna presenteras sedan som ”Gottsundabaserad poesi” med ”rätt krångliga associationsbanor” som förflyttar sig mellan olika världar – från nations- och universitetsvärlden och den konservativa föreningen Heimdal till den ”enkla verkligheten” på ”Banditvägen”. Recensenten Andreas Lindholm nämner att boken är ”tydligt inspirerad av H. P. Lovecraft”. Efter recensionen får vi höra Rikard Wolff sjunga ”Pojken på månen”, en sång som betyder mycket för mig och som också nämns på flera ställen i Natt öfver Upsala. För några år sedan skrev jag ett kärleksbrev till Rikard Wolff. Läs mer om det här. Boken fick betyget 7 och 10. Inte illa. Jag är nöjd. Köp Natt öfver Upsala genom att betala 150 kr och 28 kr för porto till bankkonto 8381-6 403 153 111-6 (Swedbank). Ange namn och adress.

Lyssna på i recensionen av Natt öfver Upsala i Kulturspanaren här

Läs mer om mina böcker här
Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

En reaktion på ”Min diktsamling Natt öfver Upsala recenseras i Radio Fyris

Kommentera

