Peter Bergting gör omslaget till min nästa bok!

Mio min mioNu arbetar jag med min kommande diktsamling Natt öfver Upsala, uppföljaren till Skymning öfver Upsala (Björkmans 2013). Idag kan jag avslöja något underbart. Jag kan inte hålla på det. Peter Bergting ska göra omslaget!

Han är känd som en av Sveriges bästa fantasy-illustratörer, vilket passar utmärkt eftersom den nya diktsamlingen innehåller flera referenser till sf- och fantasymiljön och leker med genren ”urban fantasy”. Bergting har lovat att omslaget blir ”lovecraftianskt”, det vill säga framkallar en kuslig stämning à la H. P. Lovecraft. Ett prov på hans talang ser ni här till vänster: omslagsbilden till en ny utgåva av Astrid Lindgrens Mio min mio.

Natt öfver Upsala släpps tisdagen den 10 februari 2015 i en lokal i centrala Uppsala. Det kommer att bli musik, närmare bestämt gluntar! Allt detta arbete innebär utgifter. Därför vore det vänligt om ni kunde hjälpa mig genom att antingen köpa den föregående diktsamlingen Skymning öfver Upsala för 100 kr eller förbeställa den nya för 150 kr. Betala till pg-konto 548413-4. Ange namn och adress.

Diktsamlingarna Tregångare (2005) och Faraos förbannelse (2007) säljer jag för 50 kr styck.

Besök Peter Bergtings hemsida här

Läs mer om mina böcker här

Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

