Idag spelade jag in de tre första dikterna

Studion31oktI morse (31/10) var jag i studion och spelade in de tre första dikterna ur min nya samling Skymning öfver Upsala. Den gavs ut den 18 september i år (2013) och fick ett hyggligt mottagande.

Författaren och diktarkollegan Kristian Lundberg gjorde mig nästan generad med sina lovord i en förstadagsrecension i Helsingborgs Dagblad (18/9). Det roligaste omdömet hittills tillkommer Gunder Andersson i Dala-Demokraten (19/10) som skrev: ”Det är trevligt och lättläst …” Lisa Gidlöf i Upsala Nya Tidning (22/9) menar att jag ”förenar krass verklighet med symbolisk fantasivärld och det är dikternas främsta stilistiska behållning.”

Nu har jag börjat spela in mina dikter så att de kan nå en större publik. Jag har hittat en lämplig studio i en källare på Kungsängsgatan. På bilden ser ni mig läsa i studion. Jag kommer att lägga ut alla tolv dikter på Youtube, men trycker även upp en CD-skiva med ett helt nytt omslag i mörk ”uppsalagotisk” stil. (Bry er inte om att slå upp det, jag har hittat på begreppet). Fotografen Bengt Backlund, som arbetar på Upplandsmuseet, står för den biten.

Skymning öfver UpsalaDikterna läser jag till stämningsfull bakgrundsmusik av den italienske kompositören Giacinto Scelsi (1905-1988). Läs mer om honom här. På Youtube kommer man att kunna lyssna gratis, men för CD-skivan tar jag 50 kr. Det går att förbeställa den redan nu. Sätt in beloppet på plusgirokonto 548413-4. Ange namn och adress. Den kommer så fort den är färdig. Jag bjuder på portot.

Den vanliga pappersboken Skymning öfver Upsala ges ut av Björkmans förlag  och finns att få tag på hos de flesta nätbokhandlar. I Uppsala hittar man den på Drottninggatans bokhandel och Röda rummet. Man kan också köpa boken direkt av mig. Den kostar 150 kr. Sätt in beloppet på plusgirokonto 548413-4. Ange namn och adress. Bry er inte om portot.

Varför har jag gammalstavat titeln på min diktsamling? Svaret finns här

Läs mer om mina böcker här

Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

