Tidningen Kulturen recenserar ”Skymning öfver Upsala”

Skymning öfver UpsalaIdag (2/10 2013) anmäler Tidningen Kulturen min nya diktsamling Skymning öfver Upsala (Björkmans förlag, september 2013). Recensenten Rolf Zandén menar att jag är ”jagfixerad”, vilket förmodligen stämmer. När han läser mina dikter blir han sugen att besöka Uppsala. Vi kanske ses.

”Har man aldrig varit i Uppsala väcks intresset att få komma dit och uppleva staden då man läser hans dikter.”

Läs recensionen i sin helhet här

Poetkollegan Kristian Lundberg på Helsingborgs Dagblad recenserade Skymning på publiceringsdagen den 18 september. Det var idel lovord. Läs den här.

Diktsamlingen Skymning öfver Upsala ges ut av Björkmans förlag. Den finns att få tag på hos de flesta nätbokhandlar. I Uppsala hittar man den på Drottninggatans bokhandel och Röda rummet. Man kan också köpa boken direkt av mig. Den kostar 150 kr. Jag bjuder på porto. Sätt in beloppet på plusgirokonto 548413-4. Ange namn och adress.

Läs mer om mina böcker här

Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

