Jag läste dikter på Kulturnatten. Snart är det boksläpp

Kulturnatten2013Årets kulturnatt inleddes på eftermiddagen i Alfvénsalen med gluntsång. Glunten och magistern sjöng ”Uppsala är bäst” och ”En månskensnatt på Slottsbacken” med flera. Jag och mina vänner sjöng med. Min sångröst är inte den bästa, men entusiasmen var det inget fel på. Därifrån gick vårt sällskap vidare till Seriezonen på Drottninggatan där det var släpp på seriealbumet Fylgia, en skräckhistoria som utspelar sig i Uppsala. Jag hade inte råd att köpa det, det kostade 179 kr, men manusförfattaren Anders Björkelid, som jag är bekant med sedan tidigare, berättade att Swedenborgs försvunna skalle hade en viktig betydelse i intrigen. Ungefär klockan nio var det dags för mig att läsa dikter på Stadsbiblioteket. Läsningen arrangerades av Uppsala författarsällskap. Jag hade en kvart på mig. Det räckte precis till två dikter ur den nya samlingen Skymning öfver Upsala. Den första har titeln ”Gejers tanke” och den andra ”Den kommande omänniskan”. Det gick bra, även om jag upplevde stämningen som ganska avslagen. Det var mer liv och energi i Alfvénsalen. Förutom att ta del av kulturella upplevelser av varierande kvalitet passade jag på att dela ut hundratals lappar till kända och okända människor ute i vimlet. Det är inbjudningar till mitt boksläpp som äger rum onsdag den 18 september kl 19.00 på Drottninggatans bokhandel, Drottninggatan 7. Gratis inträde, gratis vin! Läs mer här. Det finns också ett event på Facebook här.

Jag har tidigare läst mina nya dikter på bl. a. Botaniska trädgården, Antikvariat Hundörat i Stockholm, Missionskyrkan, Bokhandeln Röda stjärnan, studentföreningen Heimdal, Walmstedtska gården och biblioteket i Nynäshamn.

Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

En reaktion på ”Jag läste dikter på Kulturnatten. Snart är det boksläpp

  1. Pingback: Boksläppet undanstökat | Nya Il Convito

Kommentera

