Den nya diktsamlingen är klar!

Skymning öfver UpsalaMin förläggare har meddelat att den nya diktsamlingen Skymning öfver Upsala är färdigtryckt. Recensionsexemplar kommer att skickas ut söndag kväll.

Boksläppet äger rum onsdag den 18 september kl 19.00 på Drottninggatans bokhandel i Uppsala, Drottninggatan 7. Det bjuds på vin. Min förläggare Peter Björkman tar med sig en trave böcker till försäljning. Evenemanget har en grupp på Facebook här

Jag har läst mina nya dikter på bl. a. Botaniska trädgården, Antikvariat Hundörat i Stockholm, Missionskyrkan, Bokhandeln Röda stjärnan, studentföreningen Heimdal, Walmstedtska gården och biblioteket i Nynäshamn. På alla ställen har jag fått god respons så jag ser fram emot hösten med tillförsikt.

Den 17 oktober 2012 publicerade Uppsala Fria Tidning en intervju med mig. Jag fick då frågan vad poesin har för betydelse för mig, och svarade:

”Poesi för mig är ett sätt att uttrycka sig utan varken ja eller nej, utan svart eller vitt. Det är ett sätt att uttrycka sig utan att vara så tydlig med värderingar. Dikter är även ett sätt att förstå sig själv på. Man går igenom vad man har upplevt, sina minnen. Man formulerar dem och upptäcker ett mönster. Det känns ibland som att det är samma dikter som bara går runt och runt men alltid i nya tolkningar. Just nu skriver jag på en ny diktsamling som kommer ut senare i höst. Den heter Skymning öfver Upsala, utspelar sig i Uppsala och jag skriver inte ett ord om islam.”

Boken kommer att kosta ca 150 kr. Ni kan redan nu sätta in beloppet på plusgirokonto 548413-4. När den är tryckt skickar jag den till er. Ange namn och adress. Recensionsexemplar är gratis. Läs en dikt ur samlingen här

Läs en annons för evenemanget på Destination Uppsala här

Vill du veta vad som händer? Följ mig på Facebook eller Twitter

Kommentera

