Tidningen Dagen kommenterar ”En opieätares bekännelser”

David Wingren, nyhetschef på Tidningen Dagen, kommenterar utgivningen av småskriften En opieätares bekännelser. Under rubriken ”Omsvängning av poeten Muhamed Omar – igen”, skriver han att jag tar avstånd från antisemitism och Förintelseförnekelse. Jag har dock alltid, vilket inte framkommer av artikeln, varit dialoginriktad, även under den tid då jag kallade mig ”islamist”.

”Här om dagen kom skriften En opieätares bekännelser, i vilken har tar avstånd från islamism och förklarar sin nya åsiktssvängning. Under sommaren har han i flera texter på Newsmill skrivit om varför har nu vänder islamismen och antisemitismen ryggen. Men kommentatorer menar att det återstår att se vad detta står för, då Omar bevisligen bytt åsikt tidigare.”

I artikeln nämns även min före detta vän Mikael Mogren, en förbindlig präst, som dock visade en icke så kristen sida genom att fly så fort det blev inopportunt att synas vid min sida. Hade han varit en verklig vän (eller bara betett sig som en präst ska) hade han pratat med mig och undrat hur det stod till. Angående detta, läs inlägget ”Annika Borg, Helle Klein och den antisemitiske syndaren” (22/7 2012)

Du kan beställa En opieätares bekännelser genom att sätta in 72 kr (60 kr för skriften och 12 kr för porto) på pg-konto 548413-4. Ange namn och adress. Bor du i vårt fantastiska Uppsala kan du spara portopengarna och köpa den direkt på Drottninggatans bokhandel, Drottninggatan 7.

Kommentera

