Spöket på Fyrisbiografen

Allting tyder på att ett litterärt intresserat spöke drar genom Uppsala. Han eller hon har satt upp affischer med reklam för min nya bok, En opieätares bekännelser. Postislamismen ur ett personligt perspektiv, på flera av stadens offentliga anslagstavlor. Jag har tidigare i detta forum rapporterat om spökets hyss på S:t Persgatan och Riddartorget. Men nu tycks det ha blivit fräckare. Ikväll lade jag märke till en liten affisch i Fyrisbiografens skyltskåp! Tittar du noga på bilden så kan du se den.

Jag undrar om det rör sig om flera spöken eller om ett och samma som dyker upp på flera ställen. Hur som helst är det smickrande att min bok blir omtyckt. Man kan heller inte utesluta att det är en mänsklig varelse som arbetar inne på biografen har satt upp affischen. Jag fortsätter mitt detektivarbete och håller er underrättade om eventuella framsteg.

Boken blev färdig igår. Du kan beställa ett exemplar genom att sätta in 72 kr (60 kr för boken, 12 kr för porto) på pg-konto 548413-4. Ange namn och adress. Jag postar boken så fort jag kan!

Söndagen den 26 augusti kl 11.30 träffas jag och några av mina vänner och bekanta på Café Linné, Svartbäcksgatan 24. Mitt emot Linnéträdgården. Jag kommer att ta med mig några böcker och sälja dem för ynka 50 kr styck. Ordinarie pris: 60 kr.

Kommentera

